اول مهر از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک تر است!

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

۳ نکته‌ی ساده برای مدیریت سال تحصیلی  جدید کودکان

نویسنده: خانم هلیا زرشناس

همیشه شروع مدرسه و سال تحصیلی، آن هم بعد از ۳ ماه تعطیلات برای مادر و پدر ها با چالش‌هایی همراه بوده است. اما در این 2 سال اخیر که آموزش‌ها به صورت آنلاین شده است، والدین و کودکان با مشکلات جدیدتری روبه‌رو شده‌اند.

در این متن چند نکته ساده و کاربردی برای بهتر مدیریت کردن این چالش‌ها برایتان آورده‌ایم.

۱. شرایط دشوار کودک را درک کنیم

درس خواندن به خودی خود فعالیتی دشوار است. و شاید به سختی بتوان کودکی را پیدا کرد که از درس خواندن لذت ببرد! حال این فعالیت سخت با شرایط دشوار قرنطینه، اضطراب ابتلا به ویروس کرونا و یا حتی تجربه از دست دادن عزیز، دور بودن از دوستان و یادگیری درس‌ها از پشت لپ تاپ برای کودکان همراه شده است که مسلما دشواری درس خواندن را چندین برابر می‌کند.

و از آنجایی که روان کودکان به نازکی گلبرگ گل است و تحمل این حجم از فشار و اضطراب برایشان زیاد است، باید در این مسیر مثل یک حامی مهربان در کنارشان باشیم و کمک کنیم تا فشار کمتری را تجربه کنند.

۲. تهیه یک روتین روزانه

پیش بینی پذیر بودن فعالیت‌های روزانه می‌تواند به کودکان کمک کند تا استرس کم‌تری را تحمل کنند. برای همین بهتر است یک برنامه روتین برای آنان داشته باشیم.

اما حواسمان باشد که این برنامه را با کلاس های فوق برنامه زیاد پر نکنیم. مدام پشت لپ تاپ نشستن و تلاش برای فهمیدن مطالب کودکان را کلافه و اذیت می‌کند.

سال تحصیلی جدید, اول مهر, کودکان, مدیریت سال تحصیلی, tvckn

۳.تابلو فعالیت‌ها

نه تنها در شرایط قرنطینه و همه‌گیری کرونا بلکه به صورت کلی، داشتن برنامه‌های هیجان انگیز و لذت بخش، باتری کودکان را شارژ می‌کند.

این فعالیت‌ها می‌تواند فعالیت هایی باشد که کودکان به صورت انفرادی انجام می دهند و لذت می برند و یا در کنار مامان باباها!

سعی کنیم در برنامه هفتگی‌ کودکمان حداقل ۴ الی ۵ فعالیت که با مشارکت فعال مامان و بابا ها ست و کودک را شارژ می‌کند. داشته باشیم.

برای این کار می‌توانیم یک برنامه هفتگی یا ماهانه‌ به همراه کودک درست کنیم. در این برگه لیستی از فعالیت‌ و کارهای مورد علاقه کودک که با مشارکت والدین هست را می‌نویسیم و تزئین‌اش کنیم و هر روز به صورت رندوم و با توجه به شرایط موجود کارهایی از لیست رو انجام می‌دهیم.

پیشنهادهایی برای فعالیت‌های مشارکتی

نکته طلایی در تمامی این فعالیت ها این است که ما به عنوان والدین باید نقش پر رنگ همبازی را برای کودکمان داشته باشیم، یعنی کاملا فعال و مشتاق باشیم، بخشی از فعالیت را بر عهده بگیریم، حواسمان به گوشی موبایل، تلویزیون و … نباشد و هم سو و هم کوک با کودک باشیم.

از فعالیت های مشارکتی که می توان در دوران کرونا انجام داد:

  • بازی پانتومیم یا استُپ رقص با کودکمان به صورت خانوادگی انجام بدیم.
  • کودک، کارتون مورد علاقه‌ا‌ش را برای ما بگذارد و دست جمعی آن را ببینیم.
  • سوار ماشین شویم و آهنگ مورد علاقه کودک را بگذاریم و در خیابان ها چرخ بزنیم.
  • یک دسر ساده و جدید را با کودک درست کنیم و بابا را سورپرایز کنیم.
  • شب با بابا در حیاط نیم ساعت دوچرخه سواری کنیم.
  • به پارک رویم  و ۱ ساعت با مامان و بابا توپ بازی کنیم.
  • کودک با عروسک‌هایش نمایش برای مامان بابا بازی کند.

 

سال تحصیلی جدید, اول مهر, کودکان, مدیریت سال تحصیلی, tvckn

, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست
×
واتس آپ